Oneindige bandbreedte met 24x7 support
Zakelijk glasvezel is de oplossing voor het verkrijgen van hogere bandbreedtes, of voorziet in dekking waar het kopernetwerk tekort schiet. Een glasvezelnetwerk heeft als voordeel dat er geen kwaliteitsverlies is op langere afstanden en het de mogelijkheid biedt om potentieel oneindige bandbreedtes te verkrijgen.
Een ideale oplossing voor de groeiende vraag naar bandbreedte en toenemende eisen aan uw zakelijke verbinding:
- Hoge beschikbaarheid
- Goede kwaliteit
- Minimale kans op verstoringen
De glasvezelnetwerken van Rely geven uw business de ruimte om te groeien en om hogere eisen te stellen aan de infrastructuur. Wij denken graag met u mee over een oplossing op maat!
Meer informatie?
24x7 ondersteuning
Rely kent maar één supportniveau voor haar glasvezeldiensten, namelijk de hoogste!
Virtual Private Netwerk
VPN zorgt voor efficiënte en veilige communicatie tussen de verschillende locatiesonderling, maar desgewenst ook met klanten en leveranciers.
Landelijke dekking
Levering op landelijke netwerken van Tele2, KPN en Eurofiber, en diverse regionale en lokale netwerken.
Wat is glasvezel?
Glasvezel is een dunne vezel, slechts 125 à 250 micron, gemaakt uit twee soorten glas: een flinterdunne kern en een dikkere mantel die in elkaar gesmolten zijn. Informatie via een glasvezelnetwerk wordt op een snelle en betrouwbare manier verzonden met behulp van laserlicht. Door laserlicht met zeer hoge snelheid aan en uit te schakelen, worden digitale gegevens doorgegeven. Het is vergelijkbaar met het seinen van een morsecode.
De informatie verplaatst zich razendsnel door de glasvezel. Doordat het licht in de glasvezel een bijzonder kleine hoek met de buitenkant van de vezel maakt, is reflectie gegarandeerd en blijft het licht in de vezel door interne reflectie. Signalen zoals tv, telefoongesprekken en up- en downloads via internet worden omgezet in een digitaal signaal.
De snelheid waarmee de data wordt verzonden, wordt ‘bit-rate’ genoemd en wordt meestal aangeduid als bits per seconde. Met een bitrate van 1 gigabit per seconde (Gbit/s) is het mogelijk om in één seconde de tekst van meer dan honderd boeken te versturen. Niet alleen tekst, maar ook video’s, muziek, tv-uitzendingen, telefoongesprekken en webpagina’s worden op deze manier via glasvezel overgeseind.
Zakelijke glasvezelnetwerken met hoge kwaliteitseisen
De glasvezeldiensten van Rely zijn bij uitstek geschikt voor gebruik in een zakelijk netwerk en zijn afgestemd op de hoge kwaliteitseisen die gelden binnen een bedrijfsomgeving. Omdat het dataverkeer ons netwerk niet verlaat, kunnen wij u end-to-end garanties bieden. Dit garandeert de veiligheid van uw data, de beschikbaarheid van uw verbinding en de netwerkprestaties (Quality of Service). Indien gewenst kunnen we prioriteiten toekennen aan verschillende typen dataverkeer (Class of Service). Ons zakelijk glasvezel is daarom ideaal voor bedrijfskritische en/of tijdskritische applicaties.
Landelijke netwerken en lokale initiatieven
Veel mensen zien glasvezel nog als een relatief nieuwe technologie, terwijl Rely het toch al jaren gebruikt om diensten met hoge bandbreedte aan te bieden. Inmiddels zijn er een aantal landelijke glasvezelnetwerken en zien we steeds meer lokale initiatieven met een eigen netwerk.
Deze initiatieven zijn veelal op basis van een samenwerkingsverband van meerdere bedrijven die op eenzelfde bedrijventerrein zijn gevestigd. Dit is al dan niet in samenwerking met de plaatselijke gemeenten en meestal in de vorm van een stichting die het glasvezelnetwerk na aanleg openstelt voor dienstenleveranciers zoals Rely.
Uiteraard stellen we bij Rely eisen aan de kwaliteit van het glasvezelnetwerk en zijn we leverancier op de landelijke netwerken van Tele2, Eurofiber en KPN, en de lokale netwerken van o.a. Fiberport Rotterdam, Glasvezel Eindhoven, Glasnet Veghel & Schijndel, KT Waalre, Kempisch Bedrijvenpark, Glasdonk Boxtel en Breedband Helmond, Deurne, Laarbeek en Gemert.
Geen glasvezelnetwerk in de buurt?
Alhoewel er op veel plekken in Nederland nog gegraven wordt om glasvezel aan te leggen, is er nog geen volledige dekking bereikt. Rely heeft twee alternatieven in de vorm van de ‘ouderwetse’ DSL- en straalverbindingen.
Het kopernetwerk heeft in Nederland wel een nagenoeg volledig landelijke dekking en is daarom de meest gebruikte infrastructuur voor DSL-verbindingen. Alle DSL-verbindingen worden geleverd inclusief een managed router waardoor de verbindingen volledig in beheer worden opgeleverd en onder het beheer blijven van de gecertificeerde specialisten.
Met een straalverbinding bieden we een alternatief voor meer bandbreedte op die locaties waar een glasvezelverbinding niet leverbaar of haalbaar is. Een straalverbinding is een digitale radioverbinding tussen twee punten die gebruik maakt van elektromagnetische golven om het datasignaal over te dragen. Voor de realisatie van een radioverbinding maken we alleen gebruik van high-end apparatuur, zodat u de garantie heeft dat de oplossing veilig, betrouwbaar en schaalbaar is.
Back-up oplossingen
Naast het inzetten van DSL- en straalverbindingen voor een complete dekking, gebruiken we deze beide infrastructuren ook om een back-up-verbinding te kunnen leveren op een locatie die primair aangesloten is op zakelijk glasvezel. Daarnaast kunnen we ook 4G op basis van het Tele2-netwerk inzetten als extra alternatief bij een verstoring. Door gebruik te maken van deze combinatie van diensten is er (vrijwel) altijd een redundantie te leveren waardoor een hogere beschikbaarheidsgarantie af te geven is.
De voordelen van zakelijk glasvezel
- 24x7 ondersteuning is standaard
- Eenvoudig schaalbaar tot 1 Gbit/s
- Uitstekende kwaliteitsgaranties voor real-time applicaties
- Zeer betrouwbaar en veilig
- Inclusief Managed Cisco Router
- Uitstekend te combineren met clouddiensten van Rely
Hoe we met u samenwerken

Ontwerp
Wij staan voor u klaar om op basis van uw randvoorwaarden een oplossing samen te stellen waarbij rekening wordt gehouden met zakelijke vereisten, wensen én budgettaire overwegingen.

Bouw
Rely heeft een eigen project opleverprocedure ontwikkeld om te garanderen dat we elke fase correct bouwen en opleveren. Deze procedures zijn onderdeel van een overkoepelend framework voor het gehele project op basis van Prince2-methodologie.

Support
U kunt rekenen op eenvoudige en snelle oplossingen voor incidenten via onze Servicedesk, het single-point-of-contact voor het monitoren van systemen en afhandelen van incidenten naar aanleiding van monitoring en/of melding van een incident door de (eind)gebruiker.

Ontwikkel
Wij werken volgens een gestructureerd ontwikkelingsproces waardoor wij in staat zijn te anticiperen op veranderingen in uw behoeften om de oplossing naar gelang van uw veranderde wensen te herontwerpen en ontwikkelen.