Webinars Microsoft Teams

De komende weken organiseren Rely en Claranet in samenwerking met Mixit een serie webinars over het opzetten en gebruik van Microsoft Teams. We beginnen met een webinar voor beheerders die deze technologie breed uit willen rollen op donderdag 7 mei om 15:00 uur. In het tweede webinar op donderdag 14 mei om 15:00 uur helpen we medewerkers op weg om hun Team goed in te richten en hun collega’s te ondersteunen.

Deelname aan de webinars is gratis.

Webinar 7 mei 2020

Klaar voor de toekomst: ​goed voorbereid aan de slag met Microsoft Teams

Office 365 biedt uw organisatie de mogelijkheid om online samen te werken met MS Teams. Maar wat is MS Teams eigenlijk? En hoe komt u zo snel mogelijk online, maar wel op de juiste, bewuste manier zodat u als beheerprofessional er nog jaren blij mee zal zijn?

Webinar Microsoft Teams
Sluit aan bij dit webinar (30 minuten) en ontdek welke elementaire keuzes u moet maken om later niet in de problemen te komen.

Datum en tijdstip
7 mei 2020 om 15:00 uur

Leerdoelen

  • U weet wat u vooraf moet uitzoeken om aan de slag te gaan
  • U weet welke keuzes u kunt maken en wat de effecten hiervan zijn
  • U kent het verschil tussen de verschillende toegangsrechten
  • U leert hoe u MS Teams kunt introduceren

Duur
30 minuten + 15 minuten voor vragen

Niveau
Beginner

Agenda

  • Wat is MS Teams en wat is het niet?
  • Hoe werkt Teams met andere producten van Office 365 samen?
  • Welke licentievormen zijn er en hoe kies ik hieruit?
  • Hoe krijg ik de omgeving (snel) up and running?
  • Wanneer maak ik een team aan en wanneer een kanaal?
  • Welke rollen zijn er voor medewerkers en externen?
  • Hoe kan ik MS Teams introduceren bij mijn gebruikers?
  • Antwoord op uw vragen

Over de host
Rick de Vries maakt slimmer werken gewoon.  Voor meerdere grotere organisaties heeft hij digitale werkplekken op basis van Office 365 toekomstbestendig en beheersbaar geïmplementeerd en begeleid bij een succesvolle ingebruikname. Hij vertelt u graag over zijn aanpak.

Meld u aan voor 7 mei 2020

Webinar 14 mei 2020

Een samenwerkingsomgeving opzetten in Microsoft Teams

Thuiswerken betekent dat u andere manieren moet vinden om samen te werken met collega’s. Uw organisatie heeft Microsoft Teams beschikbaar gesteld: een digitale samenwerkingsomgeving waarin u kunt communiceren, bestanden delen en online vergaderen.

Dus u kunt een Team aanmaken
 Maar wat komt hierbij kijken? En wat krijgen uw collega’s ervan mee? Sluit aan bij dit webinar (30 minuten) en ontdek welke mogelijkheden u hebt als 'eigenaar' van een Team. Ook hebben we een direct inzetbaar hulpmiddel voor u met tips voor collega’s die voor het eerst in uw Team aan de slag gaan.

Datum en tijdstip
14 mei 2020 om 15:00 uur

Leerdoelen

  • U weet wat de rol 'eigenaar' inhoudt
  • U weet wat u vooraf moet uitzoeken om aan de slag te gaan
  • U weet welke keuzes u kunt maken en wat de effecten hiervan zijn
  • U leert hoe u het gesprek op gang krijgt

Duur
30 minuten + 15 minuten voor vragen

Niveau
Beginner

Agenda

  • Uw rol als ‘eigenaar’
  • Wat u moet weten voor u begint
  • De inrichtingskeuzes aan de hand van een succesvol voorbeeld
  • Activeringstips voor uw collega’s
  • Antwoord op uw vragen

Over de host
Corine Ahlrichs maakt slimmer werken gewoon. Voor organisaties als Nederlandse Loterij en KNGU heeft zij MS Teams zo ingericht dat medewerkers niet konden wachten tot ze het konden gebruiken. Ze vertelt u graag over haar aanpak.

Meld u aan voor 14 mei 2020

Neem contact met ons op

Laat een e-mail achter

Vul onderstaand formulier in en we zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Velden aangeduid met een * zijn verplicht.

Neem contact met ons op

085 27 33 255